Het Gentse digitaal bureau Wijs neemt stadsgenoot Xio over. Xio bedenkt, bouwt en ondersteunt websites en online applicaties met Drupal.
Wijs noemt de acquisitie een ‘nieuw stukje expertise dat perfect binnen het multitech verhaal van Wijs past’. Het bedrijf houdt zijn digital first-strategie aan, maar vindt het ook belangrijk om breder te mikken. ‘We voelen dat klanten op zoek zijn naar een complete communicatiestrategie, met een digitaal agentschap dat de lijnen uittekent. Met de overname van Xio, en dus een extra impuls op Drupal-vlak, kunnen we ons multitech-verhaal verder uitbouwen en verstevigen’, zegt cto Peter Grypdonck.
Met deze nieuwe stap bouwt Wijs dus verder aan een compleet digitaal communicatiebureau. Ceo Bart De Waele: ‘We willen het hele proces samen met de klant beleven: van marktonderzoek tot strategie, van gebruikerservaring (ux) tot ontwikkeling, van content tot traffic. En hierbij keer op keer grondig analyseren en optimaliseren. Volgens mij is dat het ‘agency of the future’’.
Beide bedrijven delen dezelfde visie en ‘mindset’, klinkt het: een open bedrijfscultuur, open sourcing en een focus op langetermijnrelaties met klanten, veeleer dan losstaande projecten. Xio bestaat ondertussen tien jaar en is volledig op Drupal gefocust. Op het klantenrooster staan onder meer Baker Tilly Belgium, Oxfam Wereldwinkels, NGA Human Resources en Laroy Group.