Showpad-oprichters Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere doen een kapitaalinjectie in de Gentse start-up Influo. Ook de business angels die mee hun schouders zetten onder Showpad zijn bij het project betrokken.
Influo houdt zich bezig met influencer marketing. Influencers zijn mensen met een specifieke expertise die online invloed uitoefenen in een bepaalde niche. Zo zijn lifestyle-influencers bijvoorbeeld erg in trek, maar kan je evengoed invloedrijk zijn in voeding, interieur of pakweg legoblokjes. Influo bouwt software en deelt kennis om de nieuwe marketingdiscipline in goede banen te leiden voor zowel influencers als merken en commerciële agentschappen die merken vertegenwoordigen.
‘Het aanbod in technologie die influencer marketing ondersteunt is vandaag nog relatief beperkt’, vindt Pieterjan Bouten, medeoprichter van Showpad. ‘Dit is een opportuun moment om daarin te investeren. Influo onderscheidt zich bovendien van andere spelers door zowel bedrijven als agentschappen te faciliteren.’ Op die manier werden al meer dan vijfhonderd campagnes beklonken met multinationals als Estée Lauder, Uber of Samsonite. Maar ook Belgische bedrijven als Veritas, JBC, Colruyt en agentschappen als Dentsu Aegis, Zenithoptimedia en Global Image vonden hun weg naar het Gentse technologiebedrijf.