De digitale assistent Spencer zal voortaan rechtstreeks geïntegreerd zijn met het DOTS-online platform van Attentia. Werknemers kunnen zo afwezigheden en aanvragen voor thuiswerken via Spencer afhandelen.
Spencer is een mobiele digitale assistent, gebouwd door de gelijknamige Belgische start-up. De assistent loodst medewerkers op een aangename en efficiënte manier door hun werkdag en begeleidt hen bij hun taken. De initiële focus van dit partnership ligt bij het onderdeel DOTS Connected Time, dat tijdsbeheer verzorgt met geïntegreerde loonverwerking. Dankzij Spencer kunnen medewerkers afwezigheden en/of thuiswerk nu ook aanvragen en goedkeuren via de smartphone en meteen alle bijhorende aandachtspunten behandelen. De assistent kan bijvoorbeeld signaleren wanneer eventuele afwezigheden in conflict treden met bestaande afspraken. Zo hoeven medewerkers zelf niet meer aan out-of-office-meldingen te denken.
Stijn Verstraete, directeur DOTS bij Attentia. ‘We zijn enthousiast om met Spencer in zee te gaan en zo snel mobiele hr-oplossingen naar de markt te brengen.’
Spencer werd opgericht in december 2016 als spin-off van November Five. De digitale butler voegt data en acties van verschillende softwareoplossingen samen en brengt ze naar medewerkers via een app die contextueel werkt. Spencer ondersteunt momenteel meer dan 25.000 medewerkers over de hele wereld, bij bedrijven zoals Telenet, DEME, Proximus, Port of Antwerp en Ferranti.