Ict-dienstverlener Soleo Contact Centers (Soleo) uit Deventer neemt zijn branchegenoot BSG Contact (BSG) uit Almere over. Dit is naar eigen zeggen de eerste stap in de groeistrategie van Soleo, die dit jaar zijn tienjarig jubileum vierde. De overname van BSG betekent voor Soleo een uitbreiding van het portfolio.
Soleo verzorgt telefonie, e-mail, chat, webcare, backoffice en interim-activiteiten voor zijn klanten. Het bedrijf heeft zo’n 150 medewerkers in dienst op het kantoor in Deventer. In maart vierde de dienstverlener zijn tienjarig jubileum. Hier sprak Alco Bosch, oprichter en directeur van Soleo, zijn ambitie uit om een full service customer contact center te worden.
Om invulling aan die ambitie te geven, kondigt het bedrijf nu de overname van BSG aan. Dat bedrijf is opgericht in 1964 en is actief op het gebied van telemarketing, direct marketing en lead generatie. Het bedrijf telt zeshonderd medewerkers, verspreid over Nederland, België en Curaçao.
Ook zijn Jac Vermeer en Arjan Toor onlangs toegetreden tot de directie van Soleo. Vermeer: ‘De overname van BSG is de eerste stap in onze groeistrategie. Met dit bedrijf bereiken we dekking in de Benelux. Hierna verwachten we ons portfolio verder uit te breiden. We zijn blij dat we met het landenmanagement en de medewerkers van BSG verder kunnen werken aan bredere en betrouwbare dienstverlening voor al onze klanten’.