Itsme, de nieuwe dienst voor digitale identificatie, heeft een nieuwe partner binnengehaald. CM.com gaat itsme voor bedrijven en organisaties beschikbaar stellen.
CM.com is gespecialiseerd in de technische integratie van verschillende authenticatiemethoden zoals ‘One Time Passwords’ en heeft reeds veel ervaring met iDIN, de Nederlandse variant van Itsme. Nu kan het bedrijf dit aanbieden aan klanten in België in onder meer de financiële dienstverlening, payrolling, de energiesector en de verzekeringsbranche.
‘Door de samenwerking met Itsme wordt ons aanbod van identificatie oplossingen nog uitgebreider’, zegt Frank Bell van CM.com. ‘De eenmalige koppeling aan het bankrekeningnummer verhoogt het niveau van veiligheid. Dit biedt onze klanten de mogelijkheid om een snelle en veilige online identificatie met een substantieel niveau van zekerheid in te bouwen in hun digitale en online omgeving. Dit zonder negatief effect op de gebruikerservaring, een vraag die we al van veel van onze klanten uit verschillende sectoren kregen.’
Itsme is een alternatief voor de oude inlogmethoden bij onder andere de overheid. Consumenten kunnen zich met de Itsme-app snel en eenvoudig identificeren zonder kaartlezers, invulvelden en zonder zich ergens fysiek te moeten aanmelden. Itsme werd ontwikkeld door een combinatie van grootbanken en telecomoperatoren in ons land. Iedereen met een mobiele telefoon en Belgische eID krijgt via Itsme één digitaal ID om in te loggen en transacties te beveiligen en vereenvoudigen. Onder meer overheidstoepassingen als MyPension en Tax-on-web via de smartphone-app Itsme. Binnen een maand is inmiddels de kaap van honderdduizend logins overschreden.
CM.com, het vroegere CM Telecom, is sinds 1999 gegroeid van sms-bedrijf tot een dienstverlener die mobiele applicaties en toepassingen aan bedrijven levert. Sms is nog altijd een belangrijk onderdeel, maar ook betalingen, push-notificaties, online-identificatie, stemberichten en ticketing zijn tot het portfolio gaan behoren.