Adcombi, een startup uit Amsterdam gericht op lokaal en dynamisch adverteren, haalt groeigeld op. Ondernemers en investeerders Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk stappen samen in het bedrijf. Adcombi zet het kapitaal in om het management uit te breiden en om social advertising te integreren. Bovendien wil de startup nieuwe markten gaan bedienen. Het mikt zijn pijlen op België en Duitsland.
Adcombi is in 2016 opgericht door Gerrit Reinders. Het bedrijf maakt het mogelijk voor merken om lokaal en relevant te adverteren. Zo kan een retailer voor honderden vestigingen tegelijk gepersonaliseerde display-advertenties tonen in het verzorgingsgebied. Het rekent Nederlandse merken zoals Jumbo, Blokker en Rabobank tot zijn klantenbestand. Ook bureaus als Havas Media, Traffic4U, Universal Media en diverse uitgevers waaronder TMG werken met de technologie.
De startup ontvangt nu een niet nader te noemen investering om nieuwe diensten te ontwikkelen en de marktpositie verder uit te bouwen. Naast de aansluiting op display advertising via digitale signaalprocessoren (dsp’s), realiseert Adcombi ook de koppeling met sociale netwerken zoals Facebook. Op termijn integreert het bedrijf ook andere digitale mediumtypen zoals digitale radio en outdoor.
Ook stappen Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk in het bedrijf. Zij helpen de startup om de groei in goede banen te leiden. ‘Het is een investering voor de opschaling van het bedrijf. We gaan de technologie doorontwikkelen en doorgroeien naar nieuwe markten’, aldus Jongeneel. Adcombi-oprichter Reinders laat weten dat de groeiambitie van Adcombi zich niet beperkt tot Nederland. ‘We willen met Adcombi nieuwe Europese markten bedienen, waaronder België en Duitsland. De eerste stap daarin is al gezet met opdrachtgevers in Duitsland.’
Eerder investeerde Rabobank al in de ontwikkeling van Adcombi.