Gigaset, leverancier van professionele communicatieoplossingen voor het mkb, is een samenwerking aangegaan met Nfon, aanbieder van cloudoplossing voor zakelijke communicatie. Concreet houdt dit in dat de dect-ip-oplossing van Gigaset wordt geïntegreerd in het telecommunicatieplatform van Nfon.
Gezamenlijke klanten kunnen daarmee volgens de partijen profiteren van geavanceerde functionaliteit, zoals automatische provisioning voor de Gigaset N510, N720 en de bijbehorende draadloze handsets van Gigaset pro. Zij kunnen alle doorkiesnummers beheren via de Nfon serviceportal en op afstand nieuwe handsets toevoegen met de provisioning-functionaliteit. Zakelijke gebruikers hebben via hun handset toegang tot de centrale telefoongids en het pbx-menu, dat functies biedt zoals het doorverbinden van gesprekken, hotdesking (het tijdelijk doorschakelen naar een ander toestel) en wachtrijen.
Telefoonsysteem vanuit de cloud
Kai Froese, hoofd business en connectiviteit bij Gigaset: ‘Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar uitgebreide oplossingen voor hun communicatiebehoeften. Dankzij onze samenwerking met Nfon kunnen zij een beroep doen op een uiterst geavanceerd telefoonsysteem dat vanuit de cloud wordt aangeboden.’
Onder de naam Gigaset pro bedient Gigaset zakelijke klanten over de gehele wereld. Gigaset distribueert zijn pro-portfolio via een netwerk van gecertificeerde partners met een focus op EMEA.
Nfon is een in Duitsland ontwikkelde cloudtelefonie. Het bedrijf, opgericht in 2007, is in twaalf Europese landen vertegenwoordigd. Het hoofdkantoor is gevestigd in München. Zetacom is de exclusieve distributeur van Nfon in Nederland. Het bedrijf is specialist in het implementeren van tele- en dataoplossingen, waaronder telecommunicatiesystemen, contactcenters, netwerkinfrastructuren en -beveiliging. Met 140 medewerkers werkt Zetacom landelijk vanuit Zoetermeer (hoofdkantoor en distributiecentrum), en ’s-Hertogenbosch (kantoor Zuid) voor zowel de grootzakelijke markt als het mkb.