Deloitte heeft Brandfirst overgenomen, een interactief marketingbureau dat gevestigd is in Evere. De overname van Brandfirst moet de positie van Deloitte Digital, eigen Deloittes digitaal bureau, versterken.
Brandfirst bouwt interactieve schermen die kunnen interageren met de mensen die ervoor staan. De schermen gebruiken daarvoor vaak een combinatie van augmented reality, bewegingsherkenning en camera’s. Ze worden gebruikt op beurzen, in musea en op luchthavens voor marketingdoeleinden. De bezoekers kunnen er dan bijvoorbeeld spelletjes op spelen. Onder meer op de luchthaven van Zaventem en Toronto, op de IFA-beurs in Berlijn en in de Nationale Bibliotheek van Qatar worden ze ingezet. Brandfirst neemt zowel de softwareontwikkeling, de creatieve uitwerking, de keuze van hardware als de installatie voor zijn rekening.
‘Brandfirst is een perfecte aanwinst voor Deloitte Digital’, aldus Rolf Driesen van Deloitte. ‘We zien een steeds grotere trend naar ‘phygital’, de convergentie van de fysieke en de digitale wereld. Dankzij deze overname kan Deloitte zijn competenties uitbouwen op het vlak van interactieve interfaces en technologieën. Dankzij deze overname versterken we de positie van Deloitte Digital als marktleider en zijn we in staat om onze klanten te helpen bij de integratie van de communicatietools van morgen.’
‘Samen met het team van Deloitte Digital zullen we de digitale ervaring introduceren in winkels en showrooms, maar ook op meer traditionele plaatsen zoals bankfilialen’, zegt Brandfirst-ceo Philippe Delhez. ‘Overal waar de activiteiten digitaal worden, maar waar de merkervaring belangrijk blijft.’