Qualifio uit Louvain-la-Neuve, dat software maakt voor interactieve marketing en data collectie, heeft drie miljoen euro opgehaald. De investeerders zijn het Gentse fonds Volta Ventures en SRIW (Société Régionale d’Investissement de Wallonie), de investeringstak van het Waalse Gewest.
In 2011 lanceerde Qualifio een SaaS-platform dat klanten toelaat om hun online publiek te animeren/engageren en data te verzamelen. Die klanten kunnen daarvoor meer dan veertig soorten online campagnes inzetten, gaande van kwisjes, wedstrijden en formulieren tot videogalerijen en games. In de klantenportefeuille zitten ruim vierhonderd Europese merken, waaronder TMG, De Persgroep, Coop, Sanoma, Carrefour, L’Oréal, Decathlon, VRT en TF1. Er werken nu zo’n veertig mensen.
Tot nog toe kon het bedrijf op eigen kracht groeien, maar de oprichters voelden dat het momentum goed zat om de groei te versnellen met extern kapitaal en het bedrijf een sterker financieel draagvlak te geven. ‘De Europese markt is zeer dynamisch en de vraag naar slimme oplossingen voor dataverzameling en klantsegmentering blijft groeien’, klinkt het bij oprichters Olivier Simonis en Serge Rapaille. ‘Zeker met het oog op de GDPR-wetgeving die eraan komt. In Volta Ventures en SRIW vonden we de perfecte partners om deze groei te ondersteunen in de komende jaren.’
Met de investeringen wordt het Qualifio-platform verder uitgebouwd en komen er ook extra Europese expansieplannen op de agenda te staan. Vooral Duitsland en Scandinavië lopen daarbij in de kijker. Naast Louvain-la-Neuve heeft Qualifio ook al kantoren in Amsterdam, Parijs en Madrid.