Telecombedrijf Proximus gaat 250 nieuwe technische medewerkers en digitale specialisten aanwerven. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend.
Proximus is voornamelijk op zoek naar een tweehonderdtal lassers voor de koper- en glasvezelnetwerken en technici voor interventies bij residentiële en professionele klanten. Daarnaast is vraag naar vijftig nieuwe medewerkers voor digitale functies als datascientists, veiligheidsexperts en digital marketeers.
Het bedrijf lanceerde in december 2016 het programma ‘Glasvezel voor België’, een investeringsplan van drie miljard euro om in de komende tien jaar snel glasvezel uit te rollen in België.
‘Om dergelijke ambities waar te maken, moet een bedrijf kunnen rekenen op performante teams’, klinkt het. Proximus is met zijn 13.600 medewerkers een van de grootste werkgevers van het land en gaat nu actief op zoek naar 250 nieuwe medewerkers.
Om de juiste profielen te vinden, lanceert Proximus een aanwervingscampagne, voornamelijk via de sociale media en binnenkort ook via de technische voertuigen van Proximus. De campagne is gebaseerd op emoticons, ‘omdat iedereen vandaag het vaakst naar emoticons grijpt om gevoelens uit te drukken’.