De Duitse netwerkleverancier Lancom introduceert in 2018 LANcommunity, de eerste wereldwijde programma voor kanaalpartners. De aanvankelijke focus ligt daarbij op een forse uitbreiding van het partnernetwerk in de Benelux, Oostenrijk en Zwitserland.
Het programma richt zich op kanaalpartners van elke omvang en combineert klassieke bonussen met loyaliteitsvoordelen. Lancom wil naar eigen zeggen niet alleen grote systeemaanbieders laten profiteren van de samenwerking, maar ook kleinere retailers belonen voor hun toewijding en knowhow. De instapdrempel is om deze reden laag gehouden: de jaarlijkse verkoopdoelstelling voor Bronze-partners bedraagt duizend euro. De partnervereisten worden met elk niveau verhoogd. Zo vereist het Platinum-niveau een minimale omzet van honderdduizend euro en de nodige certificeringen.
Bonuspunten
Samen met de vier verkoop- en certificeringsafhankelijke partnerniveaus (bronze, silver, gold en platinum) biedt LANcommunity voordelen als dealregistratie met exclusieve projecten en een loyaliteitsprogramma met bonuspunten die in een speciale webwinkel zijn te verzilveren. Resellers profiteren daarnaast van aantrekkelijke inkoopvoorwaarden die bijdragen aan een gezonde winstmarge.
‘Het loyaliteitsprogramma biedt met name kleine en middelgrote partners de mogelijkheid om punten te verdienen door de verkoop van producten, deelname aan promoties en webinars, certificeringen en dealregistratie. Deze punten zijn via de rewardshop in te ruilen voor LMC-licenties, diensten, training, software, kortingen op apparatuur of relatiegeschenken’, aldus het bedrijf.
‘Het programma combineert hardware met onze oplossing voor hypergeïntegreerd netwerkbeheer op basis van cloudcomputing en sdn’, besluit Stefan Herrlich, managing partner bij Lancom.
Lancom Systems werd in 2002 opgericht. Het bedrijf heeft zo’n 270 medewerkers in dienst; het grootste gedeelte hiervan werkt op het hoofdkantoor in Würselen, in de buurt van Aken.