De Brusselse start-up Proxyclick heeft een investering van drie miljoen euro gekregen. De financieringsronde werd geleid door het Berlijnse Join Capital. Proxyclick maakt software waarmee bedrijven hun bezoekers kunnen beheren en helpt hen het ‘evenwicht te vinden tussen een hartelijk onthaal en veiligheid’.
Concreet bevindt de software van Proxyclick zich op het kruispunt van crm, toegangscontrole en vergaderzaalbeheer. Het bedrijf kondigt tegelijk ook een nieuwe functie aan: hun app kan voortaan een bezoeker identificeren door de identiteitskaart te scannen met behulp van een gezichtsherkenningsalgoritme.
De software moet komaf maken met bezoekers die onderworpen worden aan frustrerende veiligheidsmaatregelen, zoals het registreren van hun nummerplaat of allerlei papierwerk. Met Proxyclick worden bezoekers meteen uit gelijk welke afsprakenkalender aan de software toegevoegd en kan alle aandacht gaan naar het verwelkomen. Ze krijgen een uitnodiging met alle informatie voor een vergadering en kunnen zich bij aankomst aanmelden via een iPad. Hun contactpersoon wordt per sms of e-mail op de hoogte gebracht, of via integraties met onder meer Slack of Skype for Business. De werknemers weten dankzij een foto hoe hun bezoeker eruitziet, de bezoeker ontvangt per sms een wificode en er wordt gezorgd voor een toegangsbadge.
‘Onze langetermijnvisie is om ergens te kunnen aankomen zonder een frustrerende procedure te moeten doorlopen’, zegt Gregory Blondeau, oprichter en managing director van Proxyclick. ‘De parking herkent je wagen, de toegangscontrole gaat open, je neemt de lift naar de juiste verdieping, je hebt toegang tot het wifinetwerk en de navigatie in het gebouw leidt je naar de juiste vergaderzaal, waar je favoriete drankje en je contactpersoon je opwachten – en dat alles op een geïntegreerde, slimme manier. We willen dat elke bezoeker zich een vip voelt.’
Onder meer Audi, Acer, PepsiCo, Bosch en L’Oréal maken van de software van Proxyclick gebruik.