De Antwerpse big data-specialist Sentiance gaat de Japanse markt betreden. Dat doet het in samenwerking met de Japanse softwareleverancier Realize Mobile Communications (RMC).
Sentiance bouwt een zelflerend softwareplatform dat data van mobiele toestellen en wearables capteert via sensoren. Zo kan het gebruikers relevante en contextgevoelige informatie bieden. RMC, een bedrijfsonderdeel van de Japanse Softbank Group, levert smartphoneapplicaties en software op het gebied van IoT, mobility, vr en ar.
Via het partnerschap willen de partijen uitbreiden in Japan. De deal focust zich in eerste instantie op mobility- en verzekeringsoplossingen. De bedrijven willen dit op termijn uitbreiden met realtime klantenbetrokkenheid, connected cars en slimme steden.
Sentiance, opgericht in 2015, heeft kantoren in Antwerpen, New York, Londen en Sjanghai. Het heeft ruim veertig medewerkers in dienst. Eerder dit jaar ontving het een investering van acht miljoen euro. Daarmee wil het de wereldwijde groei versnellen en marktleider worden in zijn categorie.