CM, het vroegere CM Telecom, heeft zich bij het Early Acces Program van Google voor RCS Business Messaging aangesloten. Op die manier kunnen bedrijven rijkere en meer functionele berichten verzenden naar hun klanten.
Rcs (rich communication service) daarentegen verrijkt de platte tekst in sms-berichten met populaire chatfuncties zoals typing-indicatoren, ontvangstbevestigingen, afbeeldingen van hoge kwaliteit, messaging via wifi en meer. Luchtvaartmaatschappijen die mensen eraan herinneren om in te checken voor een vlucht, kunnen bijvoorbeeld de instapkaart meesturen en visuele vluchtupdates en terminalkaarten bieden op aanvraag, allemaal direct binnen de messaging-omgeving.
Google werkt met mobiele dienstverleners zoals CM samen, om rcs te gebruiken voor zakelijke berichten. CM is zo de eerste dienstverlener die deze verbeterde messaging-ervaring naar zijn klanten brengt.
De aansluiting bij rcs business messaging early access program is ook een goede gelegenheid om de relatie met Google te versterken wat betreft messaging-innovaties, zegt Daan Gönning producteigenaar van klantenservice en chat applicatie GIN, eveneens onderdeel van CM. ‘Het hoofddoel is de kanalen verder te verbeteren en onze klanten de beste ervaring en betere manieren aan te bieden om contact te houden met hun klanten.’