Ongeveer een half jaar na zijn vertrek bij Proximus, heeft Philipp Vandervoort een nieuwe professionele thuis gevonden. Hij vervoegt het Antwerpse digitaal agentschap November Five. Hier krijgt hij de titel executive strategic advisor. Hij wordt er ook member of the board.
De komst van de voormalige Proximus- en Microsoft-topper moet een nieuw tijdperk bij November Five inluiden. In een update op zijn website zegt het bedrijf de voorbije jaren vooral op groei gefocust te zijn geweest. Nu is het tijd om de manier van werken te stroomlijnen en meer uniformiteit, regulariteit en transparantie over te verschillende teams te introduceren. Hierdoor moet de werking efficiënter en beter voorspelbaar worden, wat kosten-efficiënter en eenvoudiger vol te houden is.
Een andere deel van dit doel was om meer senior expertise aan boord te halen. Hier is het dat Vandervoort in beeld komt, die jarenlang op het kruispunt van bedrijfsstrategie en technologie doorbracht. Hij moet nieuwe inzichten en ideeën brengen en als klankbord dienen, zowel qua strategie als operationele leiding, zegt November Five.
Voor hij country manager werd bij Microsoft, was Vandervoort aan de slag bij Interbrew en Roland Berger. Nadien werd hij general manager strategy, marketing & operations voor Microsoft in Centraal- en Zuid-Amerika. Begin 2014 stapte hij over naar Proximus waar hij de titel van vice president consumer business unit kreeg. Later kreeg Vandervoort er ook nog de verantwoordelijkheid bij voor de soho-klanten (small office and home office).