Zes maanden na de initiële uitrol van Salesforce gaat telecomoperator Proximus het gebruik van de software uitbreiden. Zet Proximus vandaag Sales Cloud, Service Cloud en Community Cloud in, daar blijft het niet bij.
De belangrijkste Salesforce-functies die momenteel worden gebruikt bij Proximus, zijn het lead- en opportuniteitenbeheer, het klantencontactbeheer en het dossierbeheer. In 2017 komen daar accountplanning en prognose bij.
Een en ander kadert binnen het Excite-transformatieprogramma bij Proximus.
‘Het Salesforce-platform ontsluit voor de it-afdeling een nieuwe manier van werken’, zegt Joost Fonteyn, head of Excite Delivery bij ITS, de it-dienstenleverancier van Proximus. ‘Het biedt Proximus de mogelijkheid om vooruit te lopen op de snel evoluerende behoeften van de markt en zorgt tegelijk ook voor mogelijkheden om de it-kosten onder controle te houden. Salesforce biedt immers drie releases per jaar aan. Proximus kan de nieuwe functies beginnen te gebruiken zodra de nachtelijke automatische upgrade achter de rug is, en dit zonder onderbreking voor de gebruikers en zonder extra kosten voor de it-afdeling.’
Het Salesforce Intelligent Customer Success Platform biedt ondernemingen nieuwe interactiemogelijkheden met hun klanten. Het platform zorgt voor eenvoudigere verkoopprocessen en verkoopverwerking en biedt inzicht in klanten en prospecten. Ook de overstap naar digitale, klantgerichte interactie, zoals onlineformulieren voor serviceaanvragen en een online verkoopomgeving, wordt ondersteund.
‘In de erg concurrentiële communicatiemarkt is de klantenervaring de sleutel tot succes’, zegt Bob Vanstraelen, area vicepresident Salesforce Benelux ‘Proximus beseft dat een uitstekende klantenervaring over het volledige klantentraject het verschil zal maken voor zijn activiteiten en toekomstige groei.’