Delaware Consulting voert na vijftien jaar een naamsverandering door. Het bedrijf wil vanaf nu simpelweg aangesproken worden met delaware (met kleine d). De nieuwe naam ‘reflecteert delawares bredere portfolio en uitbreiding over de value chain’, zo klinkt het in een persbericht.
Managing director Peter Oyserman van delaware international, licht de naamsverandering toe: ‘Toen we vijftien jaar geleden begonnen, wilden we duidelijk maken dat we ook consultancy aanboden naast onze it-expertise. Maar niet alleen is onze merknaam sterker geworden – we zijn nu echt een globaal bedrijf geworden – ook de diepte en breedte van onze diensten is gevoelig groter geworden.’
Niet alleen de naam verandert. De domeinnaam van de firma is vanaf nu delaware.pro (en dus niet delaware.com). ‘.Pro is een relatief recente optie als domeinnaam,’ aldus Oyserman, ‘en is enkel beschikbaar voor ‘certified professionals’. Dit weerspiegelt ons professionalisme en toont aan dat we met ons merk iets willen zeggen over onze expertise.’
En is er een reden voor de kleine d met in de naam? Die is er absoluut. ‘Het is een minimalistische toets die in het verlengde ligt van onze principes rond ‘agile’ denken en handelen, maar het is ook precies en relevant,’ aldus de managing director.
De naamsverandering komt er op een moment dat delaware fiks groeit. Het bedrijf maakte onlangs bekend dat het dit jaar 150 nieuwe krachten wil aantrekken in ons land en het opende eveneens kantoren in Beijing en Hong Kong. Eerder dit jaar werd er ook al een vestiging in Dubai geopend.
Delaware telt nu meer dan 1.500 werknemers in dertien landen. Het heeft vier kantoren in België. Het bedrijf helpt organisaties hun it, financiën, communicatie- en HR-domeinen te transformeren, van praktische implementaties van nieuwe technologieën tot strategische denkoefeningen op hoog niveau en het veranderen van merk-identiteiten.