Het Digital Business Solutions-managementteam van Tobania ambieert een verdubbeling van de activiteit. Tegen 2021 moet een team van honderd it- en digital marketingexperten instaan voor 10 procent van de groepsomzet.
De Digital Business Solutions unit legt zich binnen Tobania toe op app- en webontwikkeling, de ontwikkeling van webapplicaties, analyse, webstrategie, informatiearchitectuur en onlinemarketingdiensten. Het team biedt end-to-end oplossingen en -diensten aan, inclusief begeleiding na oplevering. De unit is al jaren een van de belangrijkste Belgische webbouwers en levert geïntegreerde oplossingen op basis van Microsoft en open bron-technologieën, waaronder Kentico, Drupal, .Net, PHP, Xamarin en Azure.
Vanaf dit jaar ligt de focus daarbij op de uitbreiding van de professionele ondersteuning en verdieping van de technologische expertise. De Tobania business unit beschikt over een team van circa vijftig medewerkers, tegen 2021 moeten dat er honderd zijn. Het management team (coördinerend business unit manager Wouter Biesemans, Geert Bens (service en project management), Annick Op de Beeck (marketing en communicatie), Geert Vanden Boer (operationeel management) en Barbara De Wilde (sales en accountmanagement)) ziet een expansie naar het corporate en enterprise-marktsegment onder meer voortkomen uit de synergie met de andere units.
Tobania-ceo Lode Peeters sluit zich hierbij aan: ‘Digital Business Solutions zal ook nauw samenwerken met onze andere business units, waarmee synergie voor de hand ligt in domeinen als hosting, veiligheid, business analyse, maar ook bij de integratie met mid-office en bedrijfsplatformen zoals crm, Sharepoint en O365. Zij vullen elkaar aan zodat we een totaaloplossing kunnen aanbieden voor de digitale uitdagingen van onze klanten, wat de basis voor een partnership vormt op lange termijn.’