Het Belgische RetailDrive en het Franse AGT en fuseren tot Synergee. De combinatie moet uitgroeien tot 'een leider in cloud-oplossingen voor het beheer en de performance van retail.'
‘We zijn enthousiast over de mogelijkheden van deze fusie’, zegt Laurent Dubernais, ceo van Synergee. ‘De retail ontwikkelt zich snel, in al haar vormen (franchising, filialen,…). Synergee heeft een uitstekende uitgangspositie om te voldoen aan deze uitdagingen dankzij ons modulaire aanbod.’
Vandaag gebruiken ruim 140 retailketens met meer dan 35.000 vestigingen de software van Synergee. ‘Ons doel is om snel verder te groeien in Europa’, vervolgt Dubernais. ‘Naast onze aanwezigheid in Belgïë, Nederland en Frankrijk, is een opening in Duitsland al gepland voor het eerste kwartaal van 2017. In de eerste en tweede helft van 2018 volgen Italië en Engeland.’
Achtergrond
Retaildrive levert dan weer SaaS-diensten aan retailketens voor het technische en vastgoedbeheer. Het werd in 2012 opgericht in Brussel en is ook aanwezig in Nederland en Frankrijk. Onder meer Casa, Lacoste, Vivarte en Quick maken deel uit van de klantenportefeuille. Het platform vergemakkelijkt het beheer van de winkels en van het vastgoed en het bijhorende onderhoud.
AGT is gespecialiseerd in SaaS-oplossingen voor franchise-ketens. Het bedrijf werd in 1994 opgericht in het Franse Mende en breidde uit naar Parijs en Montreal in Canada. Ketens als Midas, Intersport en Europcar zijn klant. Met hun software is het mogelijk om de performantie van verschillende vestigingen in de gaten te houden, financiële verslagen op te stellen, leveranciers en inkopen te beheren en aan management reporting te doen.