ServiceNow, de Amerikaanse aanbieder van it-servicemanagement in de cloud, heeft de overname van DxContinuum bekendgemaakt, een aanbieder van oplossingen op het gebied van machine learning. Het bedrijf gaat de technologie van DxContinuum, gevestigd in Silicon Valley, opnemen in het ServiceNow-platform. Doel is een groot deel van de handmatige werkprocessen in een werkomgeving voortaan volautomatisch af te handelen.
Volgens ServiceNow vinden in de werkomgeving nog veel handmatige processen plaats die geautomatiseerd afgehandeld kunnen worden. Denk aan het melden van it-problemen, het regelen van personeelszaken, klantverzoeken en veiligheidswaarschuwingen. Door de machine learning algoritmes van DxContinuum toe te passen op alle unieke datasets van klanten wil ServiceNow machines trainen in het nemen van de juiste route bij dit soort verzoeken.
Daarnaast verwacht ServiceNow de kunstmatige intelligentie van DxContinuum in te kunnen zetten bij internet of things (IoT)-apparaten. ‘Omdat steeds meer IoT-apparaten serviceverzoeken doen, wordt het steeds belangrijker dat deze verzoeken worden gecategoriseerd, gerout en beantwoord. Honderdduizenden verzoeken van zowel machine als mens kunnen effectief en automatisch afgehandeld worden voor klanten van ServiceNow, waarmee de intelligente automatisering van processen die nu veelal nog handmatig gebeuren weer een stap dichterbij is gekomen’, schrijft het bedrijf in een persbericht.
De aankoop van DxContinuum is met baar geld betaald. Het bedrijf zal details over de overname delen tijdens de presentatie over de resultaten in het vierde kwartaal en het boekjaar 2016, die gepland staat op 25 januari 2017.