Econocom, gespecialiseerd in ondersteuning van de digitale transformatie van bedrijven, heeft afgelopen jaar 2,6 miljard euro omgezet. Dit is een groei van 9,5 procent in vergelijking met 2015. De winst steeg met 19 procent naar 140 miljoen euro. Econocom geeft aan dat de succesvolle integratie van it-dienstverlener Osiatis bijdraagt aan de winststijging.
Het bedrijf verwacht in 2017 te groeien met 5 procent en meer dan 150 miljoen euro aan winst te behalen. In september gaat Econocom zijn nieuwe strategische plan introduceren, waarin vooral de nieuwe nadruk op consumenten centraal staat. Hiervoor neemt de onderneming momenteel naar eigen zeggen de volgende stap in zijn eigen digitale transformatie. Econocom houdt hiervoor de eigen onderneming onder de loep en wil zo snel mogelijk ‘cross-business oplossingen’ aanbieden. Onderdeel van de transformatie is het aftreden van uitvoerend directeur Bruno Lemaistre die sinds 2003 bij het bedrijf actief was. Bruno Grossi volgt hem op. Samen met de huidige ceo Jean-Louis Bouchard geeft hij de nieuwe directie vorm.
Econocom, dat meer dan 8500 medewerkers telt en actief is in negentien landen, ontwerpt, financiert en begeleidt de digitale transformatie van bedrijven. In Nederland deden ze dat onder andere al bij sportschoolketen Basic-Fit. In de Benelux verzorgde het ook de aanleg van wifi bij de van oorsprong Franse hotelketen AccorHotels.