Swiftslide, een spin-off van Cegeka, heeft een nieuwe content-applicatie. Het bedrijf levert een digitale tool voor het verzamelen, beschikbaar stellen en beheren van digitale content. Op basis van een algoritme worden suggesties gedaan voor relevante slides of video’s.
Swiftslide is ongeveer twee jaar geleden gestart als een r&d-project in de schoot van Cegeka. De organisatie ervoer tijdverlies in de zoektocht naar- en de gebrekkige verspreiding van content binnen de organisatie. Het stond voor een uitdaging rondom de verspreiding van informatie en kennis.
Als oplossing op het probleem komt de spin-off met een intelligente suggestiesysteem voor digitale content, zoals presentatieslides, brochures en video’s ontwikkeld. Een algoritme houdt bij wie welke content wanneer gebruikt en doet op basis daarvan voorstellen voor andere relevante content. Gebruikers kunnen de content sturen naar collega’s, partners of klanten voor feedback. Dit moet de samenwerking aan presentaties vereenvoudigen.
Het product is gericht op de evenementensector. Ook ondersteunt het vakgebieden als marketing en verkoop. Tevens is de tool geschikt voor interne en externe opleidingen, doordat cursisten toegang krijgen tot de presentatie.
Vierduizend gebruikers
De content-applicatie is sinds juli 2016 beschikbaar in een gesloten proof of concept met ruim vierduizend gebruikers. Tijdens de internationale technologieconferentie Web Summit in het Portugese Lissabon die deze week plaatsvindt, is het product beschikbaar gemaakt voor de markt. Swiftslide is beschikbaar als webapplicatie en app voor tablet.
Swiftslide maakt op dit moment nog integraal deel uit van de Cegeka Group. Het beschikt over ongeveer vijftien werknemers, verspreidt over België en Roemenië (Cegeka, Swiftslide en externe partners). ‘Cegeka bestaat uit kenniswerkers en heeft een ‘connected organisatie’ als filosofie. Het delen van kennis en ervaringen met klanten, maar ook intern tussen collega’s, is waar we als bedrijf een verschil kunnen maken. Swiftslide een onderdeel van dat ecosysteem. Het leert hoe medewerkers omgaan met de content en adviseert/suggereert welke content relevant is binnen een bepaalde story context’, aldus een Cegeka-woordvoerder.