Microsoft zet een stevig productpalet neer voor virtual reality (br) en neemt de leiding. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.
De hype rondom virtual reality (vr) en augmented reality (ar) lijkt vooral te draaien om pioniers als Oculus (opgekocht door Facebook) en snelle volgers als Samsung en Sony met zijn goedkopere Playstation vr. Een opvallende uitschieter is game-publisher Valve die samen met de noodlijdende smartphonemaker HTC de high-end vr-headset Vive in de markt zet. Daarnaast zijn ook Google en Microsoft bezig met vr.
Laatstgenoemde had al zijn ar-cyberbril Hololens, die nog niet uit is als eindgebruikersproduct. Nu heeft de Windows-maker ineens de wereld verrast met een compleet productpalet, met dank aan pc-partners als Dell, HP, Lenovo, Asus en Acer. Terwijl de betaalbare Windows 10 vr-headsets nog een vooraankondiging betreffen, heeft Microsoft ineens wel goede kaarten in handen voor vr. Na het missen van de mobiele touch-revolutie ligt Microsoft nu op koers om de vr-hype te gaan overheersen. Wat vind jij?