Bedrijfssoftwareleverancier Infor helpt drankenfabrikant Pernod Ricard de nauwkeurigheid van de vraagvoorspelling te verbeteren. Daarmee wil de drankenfabrikant, eigenaar van merken zoals Pernod, Ricard, Absolut, Campo Viejo, Malibu, Jameson en Chivas Regal, de levering van zijn producten beter af te stemmen op de vraag van klanten. Pernod Ricard gebruikt hiervoor de voorraadketenbeheermodule Infor Demand Planning.
Infor Demand Planning gebruikt gegevens die rechtstreeks afkomstig zijn van de verkoop- en accountmanagers. Op dit moment zet het bedrijf de software in bij Pernod Ricard UK en Pernod Ricard Travel Retail Emea, het onderdeel dat landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, Nederland en België omspant. Spanje zal binnenkort live gaan, gevolgd door Zuid-Afrika eind 2016.
‘Bedrijven, zoals Pernod Ricard, moeten aan de vraag van klanten voldoen en de distributie verzorgen voor verschillende merken en in verschillende landen’, aldus Paul Carreiro, algemeen directeur Infor Emea. ‘Deze complexiteit moet overwonnen worden om ervoor te zorgen dat klanten de producten op het juiste moment en op de juiste plek ontvangen op een kostengunstige en winstgevende manier. Dat start met betere en accuratere prognoses. Dit project toont de voordelen die bedrijven kunnen realiseren met ‘demand planning’, namelijk het verminderen van de inventaris en het verbeteren van de klantenservice.’