Elektronicagigant Media Markt zoekt start-ups die de klantbeleving in de winkels kunnen verbeteren. Het bedrijf is op zoek naar twee nieuwe toepassingen op het gebied van augmented reality, virtual reality en artificial intelligence. Het heeft daarvoor een wedstrijd uitgeschreven. Winnaars mogen hun oplossingen testen in een proefopstelling in de winkels.
Het bedrijf zoekt toepassingen die bijdragen aan de klantervaringen in de winkel en die toegevoegd kunnen worden aan de dienstverlening. Deelnemende start-ups uit de Benelux en het Verenigd Koninkrijk krijgen de kans om bij Media Markt een pilotproject te starten. De winnaar krijgt een wildcard voor Spacelab, het wereldwijde accelerator-evenement van Media Markt in München.
De elektronicagigant: ‘Klanten kopen producten, hebben vragen, zijn op zoek naar recensies van producten, delen hun mening, ruilen producten, laten ze repareren, enzovoort. Denk na over de stappen die een klant maakt vanaf het moment dat hij de winkel bezoekt, online of offline, en hoe hij nieuwe apparatuur bekijkt en beleeft. We zoeken oplossingen die de toekomst van de verkoop van consumentenelektronica vormgeven.’
Partijen hebben tot 24 oktober 2016 om zich aan te melden. Zes start-ups worden op 3 november 2016 uitgenodigd op het Nederlandse hoofdkantoor van Media Markt in Rotterdam. Daar pitchen ze hun oplossingen voor het bestuur van Media Markt Nederland. De wedstrijd wordt georganiseerd door Get in the Ring, dat eerder soortgelijke evenementen voor Nuon en Shell organiseerde.