Online shoppen in België blijft groeien. Ondertussen shopt al bijna zo’n drie kwart van de Belgen online. We spenderen er gemiddeld 322 euro, terwijl dat in 2015 nog 294 euro was. Dit blijkt uit de cijfers van Becommerce.
Vooral vliegtuigtickets en verblijfplaatsen bleken goed te verkopen afgelopen maanden. De aankomende vakantieperiode zal daar zeker voor iets tussen gezeten hebben. Ondertussen gebeurt al 84 procent van alle uitgaven in die categorie online. Ook tickets voor attracties en evenementen gaan vlotjes de virtuele deur uit. De top drie wordt afgesloten door ‘pakketvakanties’, goed voor zo’n 469 miljoen euro.
Daarnaast lijkt het online bestellen van voeding in de lift te zitten: we kopen 175 procent meer voeding via het internet aan vergeleken met dezelfde periode in 2015.
Zo’n 90 procent van alle Belgen is best tevreden over z’n online aankoop. Het gemak van thuis bestellen, lagere prijzen en dat je het op eender welk moment kan doen zijn de belangrijkste redenen om aankopen via het internet te doen. Dat we het product niet ‘in het echt’ kunnen zien, er verzendkosten zijn en dat je op voorhand moet betalen, benoemen we als nadelen.