De Global Partner Conference van HP is begonnen. Dertienhonderd partners en vijftig journalisten, waarvan vijftien uit de EMEA-regio, komen bijeen in Boston om te horen wat de Amerikaanse ict-gigant voor komend jaar in petto heeft. Belangrijkste boodschap op de conferentie is intensivering van het werken met partners in het kanaal. HPInc. is voor de verkoop van producten (pc's en printers) volgens ceo Dion Weisler volledig afhankelijk van een goed opererend partnerkanaal.
De conferentie wordt geopend door Dion Weisler, ceo van HPInc. ‘Het partnerkanaal is voor ons nog belangrijker geworden. De verkoop van onze producten via dit kanaal is gegroeid van 80 naar 87 procent.’ Ook onthult Weisler een aantal trends. Zo is er volgens hem sprake van een fusie tussen de business- en consumentenmarkt wat leidt tot de ‘consumerasation’ of it. Millenials zorgen voor een toename naar de vraag naar experience, terwijl ook mobility en security steeds belangrijker worden. Tenslotte stelt Weisler dat HP het HP partnerkanaal transformeert van een transactiekanaal naar een servicekanaal.
A3-printerrage en modulair partnerprogramma
Enrique Lores, president van imaging en printing solutions, onthult de nieuwe A3-printerrage die vanaf medio 2017 in de verkoop gaat. Het gaat hierbij om zestien verschillende laserjets die een printer- en kopieerapparaat ineen zijn. ‘Deze combinatie zorgt voor minder servicekosten en minder kosten per kopie. Daarnaast integreert HP verschillende security-oplossingen binnen het printerproces. Zo beveiligen we de apparaten, de data en de documenten.’ Lores gaat tenslotte in op het vernieuwde partnerprogramma. ‘We hoorden van onze channelpartners dat ons programma niet flexibel genoeg was. Daarom hebben een modulair partnerprogramma geïntroduceerd waardoor partners kunnen werken met HP zoals ze zelf willen’. Meer over het nieuw partnerprogramma in het artikel ‘HPInc. geeft HP Partner First Program make-over‘.
Overname printerdivisie Samsung
Vlak voor het begin van de partnerconferentie werd bekend dat HPInc. en het management van Samsung overeenstemming hadden bereikt over de overname van de printactiviteiten van laatstgenoemde. HPInc. betaalt voor deze divisie 936 miljoen euro. Volgens Dion zijn de partners erg blij met Samsung. Door de aankoop komt de A3 copy ontwikkeling in een stroomversnelling. Alles wordt geïntegreerd bij de A3-divisie van HP.