Het ict-bedrijf VanRoey.be upgrade het erp-systeem van werkgeversorganisatie Voka naar Microsoft Dynamics NAV 2016. Daarnaast wordt Sharepoint hierbij geïntegreerd. Dit moet administratieve taken en samenwerken vereenvoudigden.
Voka stond voor de uitdaging om zijn driehonderd medewerkers in verschillende lokale entiteiten vlot te laten samenwerken. Daarnaast heeft de organisatie met ‘enorme hoeveelheden administratie’ te kampen. Om hier antwoord op te bieden zocht het naar één platform voor heel Vlaanderen om zoveel mogelijk administratieve taken te automatiseren en te vereenvoudigen.
VanRoey.be levert al langer ict-implementaties aan Voka, waaronder het voorgaande erp-systeem. Voka schakelde VanRoey.be in voor een strategische analyse en plan van aanpak om de omgeving van Voka te optimaliseren. Het ict-bedrijf bood een modulair totaalplatform op maat aan, gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV 2016 en Sharepoint. Het huidige erp-systeem wordt geüpgraded naar Dynamics NAV 2016 en er wordt een koppeling met Sharepoint gemaakt.
Pat Van Roey, general manager van VanRoey.be: ‘De boekhouding van Voka draait in Microsoft Dynamics NAV. Dat erp-systeem biedt analytische rapporten, betalingen en het inboeken van de banken gebeurt volledig geautomatiseerd en factureren elektronisch. De driehonderd Microsoft crm-gebruikers kunnen voortaan rekenen op een koppeling met Dynamics NAV. Door een koppeling met Sharepoint kunnen facturen door leidinggevenden worden goedgekeurd.’
Voka
Meer dan achttienduizend Vlaamse ondernemingen zijn aangesloten bij werkgeversorganisatie Voka. Naast belangenbehartiging, leveren de driehonderd medewerkers van Voka ook verschillende andere activiteiten en diensten. Er worden jaarlijks honderden events, activiteiten en projecten opgestart, abonnementen en contacten geregistreerd en inkomende en uitgaande facturen verwerkt.