Het opleidingstraject ‘Growth Hackers Society’ gaat van start in Antwerpen. Pas afgestudeerde marketeers, ontwikkelaars, designers en data-analisten kunnen zich aanmelden voor de halfjarige opleiding tot growht hacker. Zij voeren een growth hacking-project uit bij een bedrijf met sterk groeipotentieel. Doel van het trainingsprogramma is om een job te krijgen bij deze groeibedrijven.
Gedurende zes maanden worden de studenten opgeleid tot een zogenaamde growth hacker (zie kader). Hiervoor leren zij disciplines als digitale marketing, search engine optimization (seo), content promotie, linkbuilding, copywriting, user experience design (UX), front-end code, design en web analytics. De opleiding gebeurt online via kennistesten, video’s en worksheets.
Naast het volgen van de lessen, voert elke student gedurende twaalf weken een growth hacking-project uit. Dat doet het in een team van vier toekomstige growth hackers bij een bedrijf met sterk groeipotentieel. Afgestudeerden van het opleidingsprogramma maken kans om bij zo’n groeibedrijf aan de slag te gaan.
Het is volgens Growth Hackers Society-oprichter Matthias Van den Avont de eerste keer dat pas afgestudeerden aan het opleidingstraject mogen deelnemen.
Growth hackers
Growth hackers laten bedrijven snel groeien. Software start-ups (software as a service of SaaS) doen typisch een beroep op growth hackers om via vele kleine experimenten, gebaseerd op marketing, data-analyse en gedragswetenschappen, virale groei te realiseren. Bekende producten die dankzij growth hacks groot zijn geworden zijn Dropbox, Airbnb, Spotify, Skype en Instagram.