Via een digitaal platform op basis van de Microsoft Cloud zal de voetbalclub Club Brugge veel persoonlijker kunnen interageren met zijn fans, hen laten genieten van unieke ervaringen en toelaten hun passie te delen met de rest van de supporters. Deze samenwerking is uniek in België en illustreert hoe digitale transformatie ook in de sportwereld aan belang wint. Club Brugge wil daar samen met Microsoft een voortrekkersrol in spelen.
Voetbalfans gebruiken steeds meer technologische snufjes en online diensten om nieuws over hun favoriete club, spelers en evenementen op te sporen. Het zijn digitale consumenten geworden die op zoek zijn naar een persoonlijkere band met hun voetbalteam. Om die reden wilde Club Brugge digitale technologie inzetten om het engagement met de fans te verhogen. Microsoft bleek hiervoor de ideale partner.
Voetbal is véél meer geworden dan één wedstrijd per week. Om daarop te kunnen inspelen, zetten Club Brugge en Microsoft samen een digitaal cloudplatform op waarmee Club zijn fans beter wil leren kennen en waarmee de voetbalclub beter wil begrijpen wat hun wensen en voorkeuren zijn. Zo wil Club Brugge zijn fans een unieke en gepersonaliseerde digitale beleving op maat aanbieden. Via de mobiele app en de website zullen de fans zowel in het stadion als daarbuiten toegang krijgen tot nieuwe diensten en informatie, zoals exclusieve digitale content, gepersonaliseerde nieuwsberichten en commerciële aanbiedingen, en specifieke wedstrijden en acties.
Dankzij het partnership zal Club Brugge voortaan ook kunnen genieten van de ervaring en de kennis van Microsoft in de sportwereld. Microsoft investeerde onder andere in een Global Sport Innovation Center in Madrid, waar het kennis samenbrengt rond hoe innovatieve technologie de sportindustrie kan ondersteunen en vernieuwen. Het centrum vormt ook een community van klanten, partners en diverse sport start-ups, waar nu ook Club Brugge in wordt opgenomen.