Apple benut iOS sluw om macOS Sierra meer aan de man te brengen. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.
Apple versterkt de koppeling tussen zijn veelgebruikte iOS en zijn computerplatform om laatstgenoemde aantrekkelijker te maken. macOS (voorheen OS X) krijgt in de aankomende Sierra-versie meer continuïteit met iPhones en iPads. Google’s Android heeft weliswaar een groter marktaandeel dan iOS, net zoals Microsofts Windows meer gebruikers heeft dan OS X, maar beide missen ‘de andere kant’ van de continuïteitsschaal. Google’s Chrome OS is klein en Microsofts Windows 10 Mobile (voorheen Windows Phone) is zeer klein.
Het zogeheten halo-effect is al bekend van de oude iPod (toen nog met mini harde schijf erin). De forse verkoopaantallen van die digitale muziekspeler hebben de Mac-verkoop toen gestuwd. Apple herhaalt die strategie nu met de uitbouw van Continuity voor iOS en macOS. Meest onderschat daarbij is wellicht het Universal Clipboard, dat werk en privé aanmerkelijk kan vergemakkelijken. Wat vind jij?