Microsofts overname van LinkedIn is een goede zet; voor de toekomst. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.
Microsoft legt een recordbedrag van 26,2 miljard dollar op tafel voor zakelijk sociaal netwerk LinkedIn. De koop, geheel in contanten betaald, is een sluwe sprong voorwaarts voor de Windows-maker. De koop van Nokia valt te bezien als een poging om het flinke bloeden op smartphonegebied wat te stelpen. De veel grotere koop van LinkedIn is een poging om voet aan de grond te krijgen op een deels gevestigde, maar toch ook nog ontluikende markt.
Social networks zijn geen nieuw fenomeen meer, maar er valt nog veel te winnen qua gebruikers, verbinden, datamining, analytics, deep learning en meer innovatieve toepassingen. Microsoft betreedt met de LinkedIn-koop een terrein dat nieuw is voor de softwarereus. De overname past dan ook in de cloudstrategie van ceo Satya Nadella en helpt zijn bedrijf ook op mobiel gebied vooruit. Sluw, social en naar de toekomst kijkend dus. Wat vind jij?