IndigoCare, de spin-off van Essec Healthcare Telecom, sluit een wereldwijde overeenkomst af met de van oorsprong Japanse multinational Nec. Binnen dit distributiecontract gaat Nec de iCall-toepassing van IndigoCare integreren in zijn telefonie-oplossing voor de zorgsector. Hiermee wil Nec zijn positie in de zorgmarkt versterken.
iCall is een oproepsysteem voor verpleegkundigen, wat de communicatie tussen patiënten en zorgverstrekkers makkelijke maakt. Essec bracht dit product onder bij dochtervennootschap IndigoCare. Nec is een globale speler in telefonieoplossingen. Deze oplossingen worden ook in de zorgsector geleverd.
Binnen het partnership met IndigoCare, neemt Nec de iCall-oplossing op in zijn productportfolio. Dit doen de partijen gefaseerd. Ze beginnen met de VS, Europa en het Midden-Oosten. Daarna volgen Afrika, Australië en Japan.
Naast het distributiecontract werken de partijen aan een gemeenschappelijk ontwikkelingsplan. Dit moet ontwikkelingen leveren ‘die uniek zijn voor de markt’.