De Antwerpse start-up Salesflare haalt 330.000 euro aan kapitaal op. Het ontvangt een subsidie van 230.000 euro van het Vlaamse Agentschap voor Innoveren en Ondernemen. Daarnaast biedt KBC een lening aan van honderdduizend euro. De start-up gebruikt de investering om zijn recent geïntroduceerde salesplatform slimmer te maken.
Salesflare introduceerde deze week zijn salesplatform voor het grote publiek. Het platform dient als een verkoopassistent. De software combineert data uit diverse klanteninformatie-systemen op intelligente manier, visualiseert deze informatie en genereert automatisch een takenlijst. Het platform is naar eigen zeggen beschikbaar op alle platformen en apparaten. Salesflare zet de ontvangen investeringen van 330.000 euro in om dit salesplatform intelligenter te maken en de software verder te ontwikkelen.
Gelijktijdig met de lancering van het platform rolt Salesflare een kalenderintegratie uit voor Microsoft Exchange, Office365, Google, Outlook.com en iCloud.
Offline
Salesflare is een start-up van Lieven Janssen en Jeroen Corthout. Het is gevestigd in de Antwerpse Boerentoren en maakt deel uit van iMinds iStart, Telenet Kickstart en Startit @KBC. Eerder haalde het zijn tool ‘Detect.email’, twee dagen na de lancering, offline. Dit vanwege de vraagtekens bij de privacy van de dienst. Het product achterhaalt e-mailadressen en sociale media-kanalen op basis van open data.