Niet games, films of gimmicks laten augmented reality doorbreken, maar gewoon de keuken. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.
De hype rondom virtual reality (VR) en augmented reality (AR) neemt steeds grotere vormen aan. De ene na de andere entertainmentapplicatie en geavanceerde technische toepassing duiken op, maar de grote doorbraak van AR zal uit onverwachte hoek komen. Mogelijk zelfs uit een relatief saaie hoek: de huis-, tuin- en keukentoepassing van woninginrichting.
Microsoft heeft sluw een verbond gesloten met de Amerikaanse doe-het-zelf keten Lowe’s voor zijn AR-bril Hololens. Hoe komt de keuken eruit te zien met deze kleur, dat kastdeurtje, of die indeling? De cyberbril van Microsoft laat het niet alleen als plaatje zien, maar laat gebruikers rondlopen in al hun mogelijke keukens. Vergeet niet: woningverbouwingen kunnen tienduizenden euro’s kosten en veel emoties teweeg brengen. De keuken wordt de killerapp voor augmented reality. Wat vind jij?