Pega CLM breidt de functionaliteit van Pega's onboarding-applicatie uit om de complexiteit waarmee 's werelds grootste financiële instellingen zijn belast, te vereenvoudigen. De applicatie is per direct beschikbaar. Client-onboarding is nog steeds een van de meest kostbare en tijdrovende processen voor internationale banken.
Recent onderzoek toonde aan dat 88 procent van de banken de negatieve impact op client-onboarding-tijden wijt aan de continu groeiende know your customer (kyc)-regelgeving. Dit vertraagt de omzettijd en vermindert tevredenheid en behoud van klanten. Pega CLM betekent een transformatie in de manier waarop onboarding van complexe entiteiten plaatsvindt, door traditioneel lineaire processen parallel aan te sturen. Zo coördineert Pega CLM alle stappen, van klantgoedkeuring (verrijking met extra informatie en kyc naar beoordeling van kredietwaardigheid, risico’s en juridische zaken) tot en met fulfilment, zowel in de front- als backoffice en voor meerdere regio’s, producten en betrokkenen, op basis van vooraf gedefinieerde best practices.
Zakelijke en institutionele banken evenals vermogensbeheerders kunnen hierdoor een eenvoudiger en kostenefficiënt systeem implementeren om sneller omzet te genereren en wereldwijde compliance te garanderen terwijl ze onderscheidend kunnen zijn in klantervaring.
Onboarding-systemen uit het verleden zijn niet langer toereikend voor de enorme verstrikking van regels, voorschriften en processen waarmee internationale banken tegenwoordig worden geconfronteerd. De financiële sector is te lang gedwongen om oude oplossingen te moderniseren om nieuwe problemen op te lossen. Pega CLM zet een nieuwe standaard voor client lifecycle management door een eind te maken aan de ogenschijnlijk onoverkomelijke complexiteit en onboarding en kyc-processen te stroomlijnen. Deze aanpak bespaart volgens de leverancier drastisch in kosten en tijd en garandeert wereldwijde klantgerichtheid terwijl het de flexibiliteit biedt om eenvoudig op veranderingen in te spelen.