Mediahuis en Predicube kondigden een samenwerking aan op het gebied van predictive ad targeting. Bij predictive targeting wordt niet gewerkt met generieke doelgroepen, maar wordt op basis van het surfgedrag van de bezoekers op de sites van Mediahuis een profiel opgesteld. Dit brengt een verhoogde impact en hogere conversie met zich mee.
De adverteerder krijgt via een dashboard meer inzicht in het profiel de surfers. Mark Daemen, Director Digital & Product Development bij Mediahuis Connect: ‘Door een rechtstreekse samenwerking tussen Mediahuis en Predicube, zijn er grote volumes relevante en lokale data voorhanden om aan de hand van geobserveerde interesses, relevantere en impactvollere communicatie te kunnen voeren en aldus de ROI van onze klanten te optimaliseren.’
Predicube werd opgericht in november 2014 en is een spin-off van Universiteit Antwerpen (UA) en iMinds. Predicube heeft zich gespecialiseerd in predictieve data en profilering. De Predicube club telt zowel nationaal als internationaal gerenommeerde data mining experten die bijgestaan worden door strategie, media en financiële experten.