NGData, het Gentse bedrijf voor oplossingen betreffende het beheer van klanterevaringen, kondigt een samenwerking aan met de van oorsprong Amerikaanse ict-dienstverlener Zementis. Deze samenwerking maakt het mogelijk om voorspellende analysemodellen in realtime in te zetten. Dit helpt organisaties om de klantenervaringen te verbeteren.
Volgens de partners hebben de meeste organisaties die voorspellende analysemodellen gebruiken nog moeite om de verkregen inzichten om te zetten in acties. Lily Enterprise geeft via automatische leertechnieken een beeld van de klant. Hiermee kunnen organisaties de klanten beter te begrijpen en hen hierdoor beter van dienst zijn. Dankzij het partnerschap met Zementis kunnen klanten dat beeld nu ook in realtime aanvullen met bestaande inzichten uit hun eigen voorspellingsmodellen.
Zementis helpt NGData-klanten om bestaande voorspellingsmodellen, van onder meer populairste tools, zoals SAS, IBM SPSS en R, realtime te integreren in de Lily Enterprise-oplossing. Die kan zo voortdurend analyses uitvoeren en verfijnen om een genuanceerder beeld van de klant samen te stellen. Dit biedt gebruikers van Lily Enterprise een ‘vollediger en optimaal beeld’ van hun klanten.