De onderliggende omzet van Proximus steeg in 2015 met 2,2 procent tot 5,99 miljard euro. De nettowinst daalde wel met 26,3 procent tot 482 miljoen euro. Dit blijkt uit de jaarresultaten van het telecombedrijf. Hiermee groeit het bedrijf sneller dan verwacht.
Proximus-ceo Dominique Leroy, onlangs door Computable uitgeroepen tot IT person of the Year, kwam in 2014 met het ‘fit for growth’-plan. Hierin staan de overkoepelende doelstelling samengevat. Een doelstelling was dat Proximus tegen eind 2016 weer moest groeien. Dit heeft het telecombedrijf met deze jaarresultaten al vroegtijdig behaald. Leroy wijst op de verhoogde klantenfocus om deze positieve resultaten te verklaren. Er is dan ook een aanhoudende klantengroei gerealiseerd in 2015.
Voor 2016 streeft Proximus naar ‘een aanhoudende duurzame opbrengsten- en ebitdagroei’. Om de groei op lange termijn te verzekeren, heeft het bedrijf beslist de investeringen in het vaste netwerk op te voeren en speciaal te focussen op de snelle internetverbindingen (fiber) voor bedrijven.