De Gentse start-up Social Seeder haalt vijfhonderdduizend euro kapitaal op bij verschillende privé-investeerders. Met het nieuwe kapitaal wil de Gentse start-up werken aan de uitbouw van het bedrijf. Het gaat om de werving van nieuwe developers en de uitbouw van een internationaal verkoopteam.
Social Seeder is een online platform waarmee organisaties hun promotors en ambassadeurs kunnen identificeren en activeren via social media. Het bedrijf gelooft sterk in de kracht van influencers. Het bedrijf mikt dan ook op digitale mond-aan-mond reclame.
In 2015 begon de start-up met de zoektocht naar vers kapitaal om verder door te groeien. Nu de interesse uit het buitenland toeneemt was het moment voor een financiering gekomen en zo een versnelling hoger te schakelen. Naast de aanwerving van drie extra developers zal er ook een internationaal sales team uitgebouwd worden. De start-up heeft de uitbreiding richting Nederland en Australië al ingezet.
Social Seeder richtte het platform in 2013 op. Dit met het oog op het veranderende communicatielandschap. Sindsdien sprongen al verschillende grote organisaties op de kar. Zo wist het al samenwerkingen aan te gaan met onder andere Belfius, Proximus, BMW, Securex en Pepsico. Het bedrijf telt ondertussen dertien medewerkers.