Nextel implementeert een unified communications-oplossing bij was- en reinigingsmiddelenproducent Ecover. Hiermee zijn de kosten voor het telefoonverkeer gehalveerd. Bovendien zijn de oproepen tussen de vestigingen in drie verschillende landen gratis.
Ecover was aan een nieuw telefoniesysteem toe. De bestaande telefooncentrale voldeed namelijk niet meer aan de behoeften van het bedrijf. Het bedrijf wilde meer dan alleen een nieuwe centrale voor de Belgische medewerkers, vertelt it-manager Ilse Jacobs van Ecover. ‘We zochten een oplossing die de samenwerking kon vergemakkelijken – ook internationaal – en die tegelijk de kosten zou drukken. Zo kwamen we al snel uit bij VoIP en unified communications.’
Nextel haalde de opdracht binnen. Het implementeerde Unify OpenScape LX voor Ecover in een tier3 datacenter in Brussel. Daar werkt het systeem met virtuele SIP-trunks. De gehoste oplossing omvat alle telefoonlijnen van de vestigingen in België, Frankrijk en Duitsland. Hierdoor zijn oproepen tussen de bedrijfsvestigingen gratis. De mobiele nummers blijven bij de lokale operatoren.