Ict-dienstverlener Tobania luidt het nieuwe jaar in met de introductie van een nieuwe business unit: Testing Services. Tobania is een totaalaanbieder van ‘front-end enterprise’ oplossingen. Het bouwt en implementeert platformoplossingen en maatwerk. Daarnaast integreert het it-toepassingen.
Business Unit Manager Bram Verbueken en Business Development Manager Jo Vanpaeschen slaan de handen in elkaar om dit bedrijfsonderdeel vorm te geven. Ze doen dit vanuit de overtuiging dat de tijd rijp is voor een nieuwe vorm van testen. De recentste ontwikkelingsmethodes van digitale applicaties, zoals Agile en DevOps, vragen ook op het gebied van testen om technisch onderlegde profielen die proactief meedenken. Daarom vertrekt de nieuwe Tobania unit vanuit het ‘expert-to-go’-model: gebaseerd op technisch inzicht. Dit moet klanten meerwaarde bieden.
Hoewel klanten met al hun vragen over testen en kwaliteit bij de Testing Services unit aan het goede adres zijn, ligt de focus heel specifiek op de rol die het testen inneemt binnen die twee werkmodellen. De oplossingen die de nieuwe unit op de markt brengt, zijn geënt op vier belangrijke enablers: test automation, performance testing, service virtualization en mobile application testing. Deze specialisatie zal ook uit de wervingspolitiek en investeringen blijken.
´Met de Testing Services unit breiden we ons dienstenportefeuille uit’, zegt Lode Peeters, ceo van Tobania. ‘De nieuwe business unit vormt een entiteit op zich, maar vervolledigt tegelijk ook het totaalpakket van de diensten en oplossingen die we al aanboden. Tobania kan zich voortaan profileren als de ict-speler die zowel bestaande als nieuwe klanten van begin tot einde kan begeleiden in hun digitale evolutie.’