Aspect software, een Amerikaanse leverancier van contactcenteroplossingen, en het Belgische Ringring bundelen hun krachten. De cloudprovider uit Diegem levert interactieve telefoonapplicaties (IVR) en sms-diensten. Met de samenwerking bieden beide partijen een breder portfolio van cloudservices op de Benelux-markt.
RingRing zet de customer engagement-oplossingen van Aspect in, zoals de customer self-service, omnichannel, proactieve outbound, personeelsplanning, backoffice-optimalisatie en callcenteranalyses. Het Amerikaanse Aspect Software, met onder meer een Benelux-kantoor in Amsterdam, wil met de samenwerking zijn aanwezigheid in de markt uitbreiden en hiermee het marktaandeel in de Benelux laten groeien. Beide partijen kunnen door de krachtenbundeling volledig geautomatiseerde spraak- en sms-diensten aanbieden. Dit moet de samenwerking met callcenterbureaus verbeteren.
Ringring biedt cloudservices, waaronder interactieve telefoonapplicaties IVR- en sms-activiteit, sms en voice-API. Het is gespecialiseerd in het ontwikkelen en implementeren van belscripten en sms-scenario’s. Daarnaast biedt het marketing-, premium- en geografische nummers, bulk-sms-diensten, professionele stemopname, tekst-naar-spraaktechnologie (TTS), SIP-trunks en statistische rapporten.