It-dienstverlener Accenture heeft CRMWaypoint uit Hilversum overgenomen. Dit bedrijf is gespecialiseerd in advies- en technologiediensten voor Salesforce-cloudoplossingen op het gebied van verkoop, service en marketing. Er werken ruim veertig man. De overname versterkt de positie van Accenture als leverancier van clouddiensten in Nederland, in het bijzonder op het gebied van het Salesforce-portfolio.
CRMWaypoint is een van de grotere Salesforce-partners in de Benelux. Het bedrijf, in 2006 opgericht door Ton van der Meer, is de afgelopen jaren flink gegroeid en zegt in zeven jaar tijd 580 projecten te hebben afgerond bij 220 klanten. In 2014 steeg het aantal gesloten contracten met 30 procent.
‘CRMWaypoint geeft ons toegang tot een team van goed getrainde en gewilde Salesforce-professionals in Nederland en daarbuiten’, zegt Peter van Tilburg, hoofd van de tak Cloud First Applications Accenture Nederland. ‘Samen kunnen we nog beter inspelen op de groeiende vraag naar cloudoplossingen.’
Cloudstrategie
Accenture investeert de afgelopen tijd volop in zijn ‘cloud first’-strategie. Vorig jaar nam het al het Amerikaanse Cloud Sherpas over. Naast kennis en expertise van Salesforce richt het zogeheten Cloud First Applications-team van Accenture zich ook op cloudplatforms van onder meer Workday, ServiceNow, Google, Pega, Netsuite, CalidusCloud, CloudSense, Zuora en Kinaxis. Inmiddels werken er weer wereldwijd ruim achttienduizend man bij het cloudteam van het it-concern, waarvan 3400 gecertificeerde Salesforce-medewerkers.
De overname van Cloud Sherpas volgde op de eerdere acquisities van Salesforce-specialist Tquila in Groot-Brittannië en ClientHouse in Duitsland, een leverancier van oplossingen van zowel Salesforce als Veeva Systems.