Oki, gekend voor zijn printers, viert zijn dertigste verjaardag in Europa en zijn twintigste in België.
Patrick Arnou, General Manager Oki Benelux, was er bij vanaf het eerste uur. ‘In 1995 vroeg Oki me om mee het Belgische kanaal te ontwikkelen. Maar ik had toen eigenlijk al tien jaar ervaring met Oki, want voorheen werkte ik bij de Belgische distributeur van het merk.’
Het succes van de voorbije jaren wordt samengevat als een combinatie van innovatieve oplossingen en de persoonlijke relatie met de resellers.
Oki was de eerste fabrikant die de single pass introduceerde bij led-printers. Daardoor kon er in één toegang kleur geprint worden met een serieuze snelheidswinst tot gevolg. Dit betekende de grote doorbraak voor Oki.
Momenteel wordt de markt van printers geplaagd door een stevige prijsdruk. Oki gelooft hier in de meerwaarde van de resellers en blijft dan ook trouw aan het indirecte kanaal. Zo werd er vorig jaar nog een nieuw Europees partnerprogramma gelanceerd.