De Antwerpse start-up Uxprobe, die een tool heeft ontwikkeld om de gebruikservaring van (web)applicaties te testen en te verbeteren, heeft honderdduizend euro van Creatifi binnen gehaald. Deze Europese accelerator voor de creatieve sector beloonde negen projecten uit 126 inzendingen uit vijftien landen. Creatifi is één van de zestien fiware-accelerators (future internet).
Uxprobe ontwikkelde met Uxvue een efficiënt systeem om de gebruiksvriendelijkheid van een applicatie te testen. Ontwikkelaars of ict-professionals krijgen zo het antwoord op vragen als: ‘Is onze app makkelijk te gebruiken?’ of ‘Wat denken en voelen de gebruikers bij onze app?’.
Uxprobe gebruikt de binnengehaalde financiële steun om Uxvue in de markt te zetten. Hierbij krijgt het ondersteuning van onderzoekscentrum iMinds. ‘Uxvue, werd geselecteerd omdat het een zeer duidelijke efficiëntiewinst oplevert voor professionals die de UX van hun applicaties willen testen. We zijn heel blij dat we hen nu bij ons aan boord hebben’, zegt Ingrid Willems, Fiware Program Manager bij iMinds.