De Gentse big-data-specialist NGData breidt verder uit. Het bedrijf opent een kantoor in Frankrijk om tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar zijn platform Lily Enterprises.
De uitbreiding van NGData naar Frankrijk sluit aan op het sterke parcours dat het bedrijf de afgelopen tijd heeft gereden. Eind 2016 meldde het nog een groei van 75 procent, een uitbreiding met de loonlijst met vijftig procent en de overname van Rednun, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in het maken van gepersonaliseerde filmpjes om het contact met klanten te optimaliseren.
Begin dit jaar werd ook nog bijna 9,5 miljoen dollar aan bijkomend durfkapitaal opgehaald en kondigde NGData aan dat Dominique Illien, ceo Editions Lefebvre Sarrut (ELS), was aangesteld als lid van de raad van bestuur.
Recordgroei
‘NGData heeft het afgelopen jaar een recordgroei gekend, doordat organisaties zijn beseffen hoe belangrijk actuele, bruikbare inzichten zijn om te allen tijde relevante, gepersonaliseerde klanteninteracties te kunnen bieden’, vertelt Luc Burgelman, ceo van NGData.
‘Onze uitbreiding naar Frankrijk toont aan dat er meer behoefte is om wereldwijd aan de verwachtingen van klanten te beantwoorden. Die markt betreden, is een slimme zet die de agressieve groeistrategie van NGData wereldwijd zal ondersteunen en versnellen.’
NGData had al kantoren in New York, San Francisco, Singapore, Amsterdam en een tweede Belgische vestiging in Mechelen.
Lily Enterprise van NGData is software die gegevens uit tal van kanalen (sociale media, telefoon, CRM) verzamelt om daarmee een holistisch, individueel ‘klanten-DNA’ op te stellen. Dat DNA, bestaande uit duizenden actuele profielgegevens, weerspiegelt weer feiten, gewoonten, voornemens en voorkeuren. En zulke informatie is voor marketeers uiteraard van goudwaarde. Onder meer Belfius Bank, Innogy en Telenet bedienen zich ervan.